O projektu

Proč vznikl tento web?

  • aby pomohl Vám, návštěvníkům autobazarů, lépe se orientovat při nákupu ojetého vozu (kde ho koupit, jak auto zkontrolovat, na co si dát pozor) aby vám byl nápomocen v otázce, kde koupit ojetý vůz
  • aby pomohl skutečně profesionálním prodejcům ojetých vozů (kteří nabízí plnou škálu služeb pro své klienty, poskytují jim co nejkompletnější informace, nezkreslují informace o technickém stavu, historii či původu vozidla a snaží se tyto informace k jim nabízeným vozům také dostupnými prostředky dohledávat)

 Společnost Cebia se dlouhodobě pohybuje v oblastech prověřování a zjišťování historie ojetých vozů, své služby nabízí firmám i koncovým zákazníkům a celkem logicky jsou nejvyužívanější v době prodeje či nákupu ojetého vozu. Cebia se dlouhodobě snaží o kultivaci trhu s ojetými automobily a o co největší informovanost široké veřejnosti ohledně možných úskalí. V podstatě logickým krokem tedy je podívat se i na místa, kde se ojeté vozy prodávají nejčastěji – tedy do autobazarů. Rozhodli jsme se proto zprovoznit stránky s jejich hodnocením, které by uživateli měly pomoci nejen s případným výběrem autobazaru, ale i s dalšími oblastmi spojenými s nákupem ojetého auta. 

Není asi v ničích možnostech důkladně prověřit a popsat situaci u každého prodejce ojetých vozidel. Přesto je naším cílem na základě jednoznačných a veřejných kritérií prodejce obodovat a body pro vaši jednoduchou orientaci převést na hvězdičkové hodnocení, známé např. z kategorizace hotelů. Výsledky vám nabízíme v kompletním přehledu, kde můžete také vyhledávat např. dle krajů či přímo dle názvu prodejce. U každého autobazaru najdete konkrétní přehled plněných kritérií, abyste si udělali bližší představu, co vás může v daném autobazaru čekat. Žebříček nedokáže jednoduše zohlednit např. chování personálu, tak jako vám nemusí chutnat v pětihvězdičkové restauraci, tak nemusíte být spokojeni v pětihvězdičkovém autobazaru. Přesto věříme, že vám v mnoha věcech pomůže. Dvě hvězdičky jistě neznamenají, že u takového prodejce nemůže stát opravdu pěkný vůz, nicméně je dobré vědět, že vám ho tam například nemohou ukázat na zvedáku zespodu či že si pojistit vozidlo musíte sami, protože pojištění v autobazaru nezprostředkovávají. Rádi bychom postihli i to, jak se v daném bazaru skutečně cítili a jak byli spokojeni jeho zákazníci a pevně věříme, že nám v tomto pomůžete přímo vy, tedy uživatelé těchto stránek a zákazníci autobazarů. Více najdete v sekci JAK HODNOTÍME.

Nákup auta je po bydlení nejčastější a největší investicí, přičemž málokdo z nás je na tuto oblast odborníkem. Je tedy v této situaci příjemné, pokud vám někdo poradí, co od takového nákupu můžete očekávat, jaká má úskalí a jak těmto úskalím co nejlépe čelit. Snad Vám i sama kritéria pro hodnocení budou drobnou nápovědou, jaké služby a informace byste v autobazaru mohli vyžadovat. Více rad Vám pak poskytne rubrika PORADNA.

Věříme, že při naší činnosti objevíme mnoho profesionálních prodejců, které budeme moci doporučit jak my, tak jejich zákazníci. Jde jednoduše o to, aby autobazar nejen poskytl kompletní informace svým klientům, ale aby také znal a využíval všechny dostupné cesty, jak je získat. V neposlední řadě by je k takovému chování měla vést i Směrnice Evropského parlamentu a rady 2005/29/ES ze dne 11. 5. 2005 o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu.

V ní se pod pojmem „požadavky odborné péče“ rozumí úroveň zvláštních znalostí a péče, kterou lze od odborníka ve vztahu ke spotřebiteli rozumně očekávat a která odpovídá poctivým obchodním praktikám a/nebo obecným zásadám dobré víry v oblasti obchodníkovy činnosti.

Narušením „ekonomického chování spotřebitele“ se pak rozumí použití obchodní praktiky, která významně zhoršuje schopnost spotřebitele učinit informované rozhodnutí, což vede k tomu, že učiní rozhodnutí o obchodní transakci, které by jinak neučinil.

Evropský soudní dvůr odkazuje na „průměrného spotřebitele“ ve svém precedenčním právu. Průměrný spotřebitel podle výkladu Evropského soudního dvora je „přiměřeně dobře informován a je v rozumné míře pozorný a opatrný“, s ohledem na sociální, kulturní a jazykové faktory. Je-li obchodní praktika zaměřena na určitou skupinu spotřebitelů, pak průměrný člen této skupiny je měřítkem. Čestnost nebo nekalost praktiky se poté posuzuje podle tohoto měřítka.

Co z toho vyplývá závěrem? Profesionální prodejce musí předpokládat, že jeho průměrný zákazník není v oboru expertem a jeho rolí je zejména právě tato odborná pomoc, kterou svým klientům poskytuje. A sem jistě patří kromě standardní odborné erudice i znalost a využívání informačních prostředků, které jsou k dispozici. Bez této činnosti bychom si totiž mohli auta prodávat na ulici sami mezi sebou, bez provize autobazaru.

 


Pomozte nám s hodnocením

Doplňte hodnocení či komentáře k bazarům, se kterými máte osobní zkušenost  !

více

Chtějte znát historii vozu

Vyžadujte údaje o historii a původu vozu po prodejci!

Díky bezkonkurenční databázi společnosti Cebia je jednou z nejlepších cest předložit zákazníkovi OSVĚDČENÍ Cebia REPORT.

více

AUTOTRACER

Nemáte dostatek informací o původu a historii vozidla, které si chcete koupit? Chcete sami provést alespoň základní kontrolu identifikátorů vozidla?

více



Vyber si ten správný autobazar Cebia