Jak hodnotíme


 

JAK HODNOTÍME

Prodejce ojetých vozů jsme se pro vás rozhodli seřadit dle hodnocení na základě dále uvedených kritérií a body za jednotlivá hodnocená kritéria jsme převedli na hvězdičkové hodnocení, které znáte např. z hotelů či restaurací. Podívali jsme se na autobazar jako takový (jeho historie, počet nabízených vozidel, otvírací doba apod.), na to, jak přistupuje ke svým klientům (z pohledu nabízených služeb či vstřícnosti při vybírání vozidla) a v neposlední řadě na to, zda nabízená vozidla prověřuje jak po technické stránce, tak z pohledu jejich historie a původu. Hodnocení kritérií si můžete prohlédnout po rozkliknutí detailu u každého konkrétního autobazaru.

Základní hvězdičkové hodnocení je doplněno 2 dalšími hodnoceními. Základní hodnocení vzniká z veřejně dostupných informací, případně z informací, které nám poskytne daný autobazar. Abychom zabránili tomu, že by měl někdo nutkání „přilepšit si“, zavádíme kontrolu základního hodnocení „OVĚŘENO CEBIA“. Tato značka u autobazaru znamená, že jej skutečně fyzicky navštívil pracovník Cebia a provedl kontrolu uváděných informací. Značka se pak u prodejce objeví pouze v případě, že nebyl zjištěn žádný rozpor.

Od září 2011 jsme se rozhodli do hodnocení a informací o prodejci zahrnout další kategorii - účast prodejce v certifikovaném programu. Certifikovaný program je program, jehož členem se může stát pouze autorizovaný prodejce splňující kvalitativní požadavky pro certifikaci. Program je zaštítěný výrobcem či importérem a je spojený s poskytnutím záruky na vybraný segment ojetých vozů. Tato informace může být pro mnohé klienty zajímavá a na našich stránkách tyto prodejce lehce najde díky samostatnému sloupci s touto informací či zvolením této skupiny v parametrech vyhledávání.

Rozšířené hodnocení dáváme do rukou Vám, tedy uživatelům stránek a zákazníkům autobazarů – kolonku HODNOCENÍ UŽIVATELŮ najdete na detailním listu prodejce. Přes co největší snahu o objektivitu formou posuzování stejných kritérií u každého prodejce v podstatě nelze objektivně zhodnotit to, jak se konkrétně autobazar k zákazníkovi chová, jak dostatečně kvalitní informace poskytuje, jak se tam zkrátka jako zákazník cítíte. A tak jako Vám nemusí chutnat ve čtyřhvězdičkové restauraci či se nemusíte dobře cítit v pětihvězdičkovém hotelu, tak určitě není pravidlem, že nelze koupit slušný vůz se slušnými službami v autobazaru s jednou hvězdičkou a obráceně. Proto budeme velice rádi za Vaše konkrétní zkušenosti, vložit je můžete vždy na detailní straně příslušného autobazaru tlačítkem „PŘIDAT KOMENTÁŘ“. Určitě tuto možnost využijte i v okamžiku, kdy víte o nepřesnosti údajů u autobazaru uvedených, budeme Vám vděčni za každé takové upozornění a přispějete tak k neustálému zkvalitňování těchto stránek.

Kritéria základního hodnocení:

1. Otevírací doba autobazaru

2. Počet nabízených vozidel na ploše autobazaru

Průměrný průběžný počet vozidel k prodeji za posledních 6 měsíců.

3. Doba provozování autobazaru
Podmínkou je, že autobazar vystupuje pod stejným názvem a IČ.

4. Zpevněná plocha
Všechna prodávaná vozidla stojí na zpevněné ploše typu asfalt, beton, zámková dlažba nebo štěrk.

5. Vlastní servis
Prodejce disponuje vlastním servisem. Za servis se považuje vytápěná uzavřená dílna vybavená alespoň standardním dílenským vybavením.

6. Zázemí pro zákazníky
V prostoru autobazaru se nachází minimálně 1 toaleta a nápojový automat s volným přístupem pro zákazníky.

7. Zkušební jízda
Zákazník může řídit sám vozidlo při jízdě v minimální délce 5 km.

8. Prohlídka vozidla včetně spodní části
Prodejce umožní zákazníkovi podrobnou prohlídku vozidla na rampě nebo zvedáku v areálu autobazaru, případně v blízkém servisu.

9. Prohlídka vozidla v klientem určeném servisu
Prodejce umožní zákazníkovi navštívit jím zvolený autoservis v okolí (do 20 km).

10. Prohlídka vozidla automechanikem zákazníka  
Prodejce umožní zákazníkovi, aby vozidlo prohlédl jeho automechanik a umožní automechanikovi zkušební jízdu.

11. Získání VIN před návštěvou autobazaru (VIN – Vehicle Identification Number, 17-ti místné číslo karoserie)
Podmínkou získání VIN nesmí být zaplacení zálohy – autobazar umístí VIN na webových stránkách či v inzerci, případně na žádost zákazníka zašle e-mailem či sdělí telefonicky – např. pro možnost prověření historie a původu vozidla.

12. Získání výpisu z velkého technického průkazu vozidla (TP)
Prodejce poskytne zákazníkovi na jeho žádost kopii TP či výpis údajů z TP včetně VIN  před zaplacením zálohy.

13. Zprostředkování financování vozidla
Prodejce nabízí zákazníkovi nákup vozidla prostřednictvím leasingu nebo úvěru, smlouvu lze uzavřít na místě.

14. Zprostředkování pojištění vozidla
Prodejce nabízí zákazníkovi pojištění vozidla (minimálně povinné ručení), smlouvu lze uzavřít na místě.

15. Výkup vozidel za hotové
Prodejce nabízí okamžité vykoupení vozidla zákazníka, doba vyřízení je max. v rámci jednoho dne.

16. Výkup vozidla protiúčtem  
Prodejce nabízí vykoupení vozidla zákazníka protiúčtem, doba vyřízení max. v rámci jednoho dne.

17. Výměna vozidla v případě nespokojenosti
U vozidel nad 100 000 Kč může zákazník vozidlo vyměnit za jiné ve stejné či vyšší hodnotě, omezení na zákazníkem najeté km není nižší než 500 km.

18. Předprodejní příprava vozu
Prodejce zajišťuje, aby vozidlo mělo zkontrolované a doplněné provozní náplně a minimálně 1 měsíc platné emise a STK.

19. Povinná výbava vozidla
Prodejce garantuje, že vozidlo je prodáváno zásadně včetně povinné výbavy.

20. Obsah kupní smlouvy
Kupní smlouva obsahuje podrobnou specifikaci vozidla, včetně VIN, počtu ujetých km, soupis výbavy, případně soupis poškození, kupní smlouva neodebírá právo klienta na reklamaci.

21. Vyřízení administrativy při prodeji vozidla
Prodejce nabízí zajištění evidenční kontroly a přihlášení vozidla, při výkupu odhlášení vozidla.

22. Prohlídka při přijímání vozu do prodeje
Prodejce při vykupování vozidel zhotovuje podrobný protokol o technickém stavu vozidla, který slouží pro evidenci technického stavu vykupovaného vozidla, při výkupu ho prodávající obdrží jako součást či přílohu výkupní smlouvy.

23. Protokol o stavu vozu při prodeji
Prodejce při prodeji vozidla předává zákazníkovi podrobný protokol o technickém stavu vozidla, zákazník ho může získat již při zájmu o vozidlo.

24. Měření tloušťky laku
Prodejce provádí toto měření na žádost zákazníka a zákazníkovi předloží výsledek měření. Měření tloušťky laku se provádí za účelem stanovení, zda některé části vozidla nejsou přestříkány, např. v souvislosti s havárií.

25. Nadstandardní záruka na ojetý vůz
Prodejce poskytuje v ceně vozidla minimálně 12-ti měsíční záruku na technický stav vozidla, záruka pokrývá komponenty od motoru po elektroniku, tuto záruku prodejce poskytuje na určený segment vozidel, který tvoří minimálně 25% jeho celkové nabídky aut.

26. Záruka původu vozidla
Prodejce poskytuje časově neomezenou garanci v případě zjištění právní vady – pozměněné identifikátory, odcizené vozidlo, vozidla předmětem exekuce apod., v těchto případech prodejce vrací zákazníkovi peněžní prostředky minimálně ve výši obecné ceny vozidla.

27. Kontrola původu a původnosti identidikátorů vozidla
Prodejce nabízí zákazníkovi zprostředkování fyzické či dokladové prověrky vozidla nezávislou společností.
Fyzickou prověrkou se rozumí detailní prověření původnosti identifikátorů vozidla specializovanou společností, která stanoví, zda všechny viditelné i skryté identifikační znaky vozidla ( např.ražba VIN, výrobní štítek, zákaznický štítek, apod.) jsou originální a zákazník dostává výsledek ve formě Certifikátu nebo Osvědčení.
Dokladovou prověrkou se rozumí prověření vozidla v zemi původu (v zahraničí),  zákazník dostává výsledek ve formě Certifikátu nebo Osvědčení, které obsahuje minimálně tyto údaje: potvrzení skutečného roku výroby (nikoli pouze datum 1.registrace vozidla), potvrzení, zda automobil byl v zemi původu řádně odhlášen a není zde evidovaný jako odcizený.

28. Prověření historie vozidla a posouzení vývoje stavu tachometru
Prodejce prověřuje historii vozidla a provádí kontrolu skutečného počtu najetých kilometrů, výsledek prověření historie a posouzení vývoje stavu tachometru předkládá písemnou formou zájemci o vozidlo. Splnění tohoto bodu vyžaduje, aby zákazník při koupi vozidla obdržel výsledek prověření historie a vývoje stavu tachometru.

29. Servisní knížka
Prodejce nabízí vozidla se servisní knížkou. Servisní knihu má min. 60% u prodejce nabízených vozidel do 5 let stáří vozu. Za servisní knížku se nepovažuje servisní knížka vydaná autobazarem při prodeji vozidla.

 


Pomozte nám s hodnocením

Doplňte hodnocení či komentáře k bazarům, se kterými máte osobní zkušenost  !

více

Chtějte znát historii vozu

Vyžadujte údaje o historii a původu vozu po prodejci!

Díky bezkonkurenční databázi společnosti Cebia je jednou z nejlepších cest předložit zákazníkovi OSVĚDČENÍ Cebia REPORT.

více

AUTOTRACER

Nemáte dostatek informací o původu a historii vozidla, které si chcete koupit? Chcete sami provést alespoň základní kontrolu identifikátorů vozidla?

více



Vyber si ten správný autobazar Cebia